Jump to content

Important Announcement!

Please read this post about our new Privacy Policy

Photo

Nieuw te selecteren taal geïntroduceerd

• Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 markh

markh

BZ Jungle Guide

• Admin
  • 4,070 posts
  • Location:the culinary and touristically unchallenged parts of the Netherlands

• Translator for Dutch (nl)
  • Extension Developer: No
  • Translation Credits to markh van BabelZilla.org
  • My OS Windows

Posted 21 December 2009 - 02:10 PM

Beste medevertalers,

in het licht van recente ontwikkelingen en discussies is per vandaag een nieuw te selecteren taal beschikbaar: nl (dus zonder regiospecificatie). In jullie eigen profiel kan deze geselecteerd worden als jullie de voorkeur geven aan nl in plaats van nl-NL of nl-BE.
De reden voor deze aanvulling is het feit dat veel Mozillatoepassingen een eigen locale hebben die niet regiogebonden is en er tussen nl-NL en nl-BE weinig tot geen verschil optreedt. Ook zijn er weinig nl-BE locales te vinden. Voor Frans (fr) en Pools (pl) vindt dezelfde ontwikkeling plaats.
While the bankers all get their bonuses I’ll just get along with what I’ve got

#2 sipster

sipster

Member

• Members
  • 15 posts
  • Translator for Frisian (fy-NL)

Posted 21 January 2010 - 08:54 AM

QUOTE (markh @ Dec 21 2009, 15:10) <{POST_SNAPBACK}>
Beste medevertalers,

in het licht van recente ontwikkelingen en discussies is per vandaag een nieuw te selecteren taal beschikbaar: nl (dus zonder regiospecificatie). In jullie eigen profiel kan deze geselecteerd worden als jullie de voorkeur geven aan nl in plaats van nl-NL of nl-BE.
De reden voor deze aanvulling is het feit dat veel Mozillatoepassingen een eigen locale hebben die niet regiogebonden is en er tussen nl-NL en nl-BE weinig tot geen verschil optreedt. Ook zijn er weinig nl-BE locales te vinden. Voor Frans (fr) en Pools (pl) vindt dezelfde ontwikkeling plaats.

Wat voor gevolgen heeft dit voor de Friese vertalingen fy-NL ?

#3 markh

markh

BZ Jungle Guide

• Admin
  • 4,070 posts

• My OS Windows

Posted 21 January 2010 - 01:12 PM

QUOTE (sipster @ Jan 21 2010, 08:54) <{POST_SNAPBACK}>
Wat voor gevolgen heeft dit voor de Friese vertalingen fy-NL ?

Geen, Fries heeft een eigen taalcode (fy) met regioaanduiding NL. De taal fy-NL is ook de officiële door Mozilla gevoerde localecode.

#4 pflammertsma

pflammertsma

Member

• Members
  • 17 posts

• Extension Developer: Yes
  • Extensions: TryAgain

Posted 26 November 2010 - 03:13 PM

Dit lijkt me een goede zet. Momenteel zie ik bij mijn add-on TryAgain dat er verschillende localisaties zijn die feitelijk hetzelfde zijn:
  • en = en-US
  • nl = nl-NL
  • ru = ru-RU

Als gevolg moet ik nu handmatig de vertalingen bijvoorbeeld vanuit "nl" overkopieëren naar "nl-NL", want anders heb ik twee verschillende locales.

Wat is hiervoor de handigste oplossing? Kan ik nl-NL simpelweg verwijderen? Zo ja, hoe?

#5 markh

markh

BZ Jungle Guide

• Admin
  • 4,070 posts

• My OS Windows

Posted 26 November 2010 - 06:47 PM

QUOTE (pflammertsma @ Nov 26 2010, 15:13) <{POST_SNAPBACK}>
Dit lijkt me een goede zet. Momenteel zie ik bij mijn add-on TryAgain dat er verschillende localisaties zijn die feitelijk hetzelfde zijn:
  • en = en-US
  • nl = nl-NL
  • ru = ru-RU

Als gevolg moet ik nu handmatig de vertalingen bijvoorbeeld vanuit "nl" overkopieëren naar "nl-NL", want anders heb ik twee verschillende locales.

Wat is hiervoor de handigste oplossing? Kan ik nl-NL simpelweg verwijderen? Zo ja, hoe?

nl en ru kunnen als zodanig worden aangehouden, maar en-US mag geen en worden, ook al is het inhoudelijk hetzelfde. en-US is de basislocale voor Mozilla en de fallback als een eigen locale ontbreekt. Een goede referentie voor de door Mozilla gehanteerde locales is het l10n webdashboard.

Ik zal nl-NL en ru-RU verwijderen, hierna graag niet meer in de xpi opnemen!

*EDIT* fr-FR, pt en es-AR ook verwijderd

#6 pflammertsma

pflammertsma

Member

• Members
  • 17 posts

• Extension Developer: Yes
  • Extensions: TryAgain

Posted 27 November 2010 - 02:57 AM

QUOTE (markh @ Nov 26 2010, 18:47) <{POST_SNAPBACK}>
nl en ru kunnen als zodanig worden aangehouden, maar en-US mag geen en worden, ook al is het inhoudelijk hetzelfde. en-US is de basislocale voor Mozilla en de fallback als een eigen locale ontbreekt. Een goede referentie voor de door Mozilla gehanteerde locales is het l10n webdashboard.

Ik zal nl-NL en ru-RU verwijderen, hierna graag niet meer in de xpi opnemen!

*EDIT* fr-FR, pt en es-AR ook verwijderd

Prima, dat staat mooi opgeruimd!

Ik had het idee dat de argentijnse versie anders was dan spaans; ik zal nog even lokaal het verschil bekijken.

#7 markh

markh

BZ Jungle Guide

• Admin
  • 4,070 posts

• My OS Windows

Posted 27 November 2010 - 01:10 PM

QUOTE (pflammertsma @ Nov 27 2010, 02:57) <{POST_SNAPBACK}>
Prima, dat staat mooi opgeruimd!

Ik had het idee dat de argentijnse versie anders was dan spaans; ik zal nog even lokaal het verschil bekijken.

Er was geen vertaler aan toegewezen, dus ik heb aangenomen dat het om een ‘wees’ ging die niet werd onderhouden.

1 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

CCBot (1)